Piąte międzynarodowe spotkanie projektowe odbyło się na Uniwersytecie w Bielsku-Białej w dniach 24 kwietnia i 26 kwietnia. Spotkanie to było ostatnim w ramach Projektu dotyczącego rozwoju umiejętności społecznych w nauczaniu mieszanym, który trwał 2,5 roku. Projekt miał na celu rozwój umiejętności społecznych (transwersalnych) w nauczaniu hybrydowym oraz wsparcie nauczycieli w wykorzystywaniu narzędzi cyfrowych w nowoczesnej edukacji.
W trakcie projektu partnerzy przeprowadzili szeroko zakrojone badania preferencji nauczycieli dotyczących cyfryzacji, nauczania hybrydowego i gamifikacji. Co ważne, na podstawie tych badań zidentyfikowali umiejętności miękkie (transwersalne), które są słabo rozwinięte w szkołach i wymagają szczególnego wsparcia. Partnerzy opracowali materiały i narzędzia online, koncentrując się na tych umiejętnościach, a następnie przeprowadzili sesje szkoleniowe, aby pokazać nauczycielom, jak efektywnie je wykorzystać. Szkolenia odbywały się w formule hybrydowej, aktywnie zachęcając do udziału online.
To spotkanie wieńczy projekt, a czwartkowa konferencja stanowi kulminację wspólnych działań mających na celu poprawę modelu edukacyjnego w kontekście postępującej cyfryzacji.
Więcej informacji na temat wyników projektu na stronie: https://sites.google.com/view/social-blend-project-website/home
Report from the 5th project meeting of partners within the Social Skills in Blended Learning for better Student Achievement Project
The 5th Transnational Project Meeting (TPM) took place at the University of Bielsko-Biała from April 24th to April 26th. This TPM marked the conclusion of the Social Skills in Blended Learning for Better Student Achievement Project, which has been an ongoing initiative aimed at developing transversal skills in blended learning and supporting teachers in utilizing digital tools in modern education for two and a half years.
Throughout the project, partners conducted extensive research on teachers' preferences regarding digitization, blended learning, and gamification. Importantly, based on this research, they identified soft (transversal) skills that are underdeveloped in schools and require specific support. Partners developed online materials and tools focusing on these skills and conducted training sessions to demonstrate to teachers how to effectively utilize them. Training sessions were conducted in a hybrid format, actively encouraging online participation.
The TPM that took place at the end of April concludes the project, officially ending in June, with Thursday's conference serving as the culmination of collaborative efforts aimed at improving the educational model in the context of advancing digitization. If you are interested in our project results and couldn’t attend the conference, go to our website: https://sites.google.com/view/social-blend-project-website/home and enjoy what we have prepared for you!
©2024 Instytut Neofilologii UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Admin: Michał Lisecki