W dniu 25 kwietnia 2024 roku Uniwersytet w Bielsku-Białej był gospodarzem konferencji metodycznej dla nauczycieli. Siedmiu partnerów projektowych z różnych krajów europejskich: Rumunii, Belgii, Cypru, Węgier, Słowacji, Polski i Finlandii, skupiło się na promocji umiejętności transwersalnych w edukacji mieszanej.
Uczestnicy wzięli udział w różnorodnych sesjach, w tym wykładach na temat umiejętności transwersalnych, metodologii nauczania hybrydowego, modelu odwróconej klasy i nauczania opartego na grach, a także w warsztatach skupionych wokół modelu rotacyjnego w edukacji mieszanej, modelu odwróconej klasy, oraz nauczania opartego na wykorzystywaniu gier. Celem zarówno wykładów jak i sesji warsztatowych było wyposażenie nauczycieli w innowacyjne podejścia do poprawy doświadczeń edukacyjnych uczniów.
Konferencja było zwieńczeniem Projektu dotyczącego rozwoju umiejętności społecznych w nauczaniu mieszanym, inicjatywy współfinansowanej przez Unię Europejską. Łącząc nauczycieli z całej Europy, konferencja zapewniła platformę do współpracy, wymiany wiedzy i rozwoju zawodowego, przyczyniając się do poprawy praktyk nauczania i wyników uczniów w uczestniczących krajach.
Wyniki projektu dostępne są na stronie: https://sites.google.com/view/social-blend-project-website/home
Another Successful Conference at the University of Bielsko-Biala organized by the representatives of the Institute of Modern Languages!
On April 25, 2024, the University of Bielsko-Biala hosted an International Hybrid Conference for teachers and educators, uniting seven project partners from various European countries: Poland, Belgium, Cyprus, Hungary, Romania, Slovakia, and Finland. The event focused on advancing transversal skills within the framework of blended learning.
Attendees engaged in a diverse range of sessions, including lectures on transversal skills, blended learning methodologies, the flipped classroom model, and game-based teaching. These sessions aimed to equip educators with innovative approaches to enhance student learning experiences.
Throughout the conference, participants took an active part in workshop sessions covering topics such as blended rotation, flipped classroom implementation, and integrating game-based teaching strategies into the curriculum.
This gathering marked the culmination of the Social Skills in Blended Learning for Better Student Achievement Project, an initiative co-funded by the European Union. By bringing together educators from across Europe, the conference provided a platform for collaboration, knowledge exchange, and professional development, ultimately contributing to the advancement of teaching practices and student outcomes in the participating countries! If you are interested in our project results and couldn’t attend the conference, go to our website: https://sites.google.com/view/social-blend-project-website/home and enjoy what we have prepared for you!
©2024 Instytut Neofilologii UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Admin: Michał Lisecki