Zespół projektu IDEREC osiągnął kolejny ekscytujący kamień milowy! W ciągu ostatnich kilku miesięcy polscy partnerzy skupiali się na weryfikacji Programu Interwencyjnego opracowanego we wcześniejszych etapach projektu. Weryfikacja ta podzielona jest na dwie fazy i z radością ogłaszamy, że pierwsza faza, która trwała od 1 lutego 2024 do 25 czerwca 2024, została pomyślnie zakończona!
Weryfikację poprowadzili trzej polscy partnerzy:
Szkoła Podstawowa Oxford w Bielsku-Białej (klasy 4b i 4c)
Zespół Szkół Technicznych i Leśnych (ZSTiL) w Żywcu (klasy 1L a i 1L b)
Uniwersytet Bielsko-Bialski, który odegrał kluczową rolę koordynacyjną
Celem weryfikacji było przetestowanie Programu Interwencyjnego (IP) na 10 starannie zaprojektowanych modułach, mających na celu poprawę umiejętności czytania ze zrozumieniem w języku obcym.
Nasi fantastyczni nauczyciele języka angielskiego i niemieckiego, doskonale zaznajomieni z teoretycznymi podstawami procesu interwencyjnego i wyposażeni w podręczniki IP, podjęli się zadania weryfikacji jego skuteczności. Rozpoczęli quasi-eksperyment, integrując IP z jedną klasą uczniów o poziomie biegłości językowej A2, jednocześnie kontynuując regularne lekcje z drugą grupą (jako grupą kontrolną). Zastosowano dwa schematy testowania: jeden przed i jeden po 10-tygodniowej fazie eksperymentalnej, co pomogło ocenić obraz postępów i skuteczności.
Uniwersytet Bielsko-Bialski stał w centrum tego przedsięwzięcia, koordynując nauczanie eksperymentalne, opracowując testy oraz analizując dane. A teraz wyniki są już dostępne —szczegółowe raporty z naszych ustaleń są gotowe i każdy może je poznać! Sprawdzicie jak nasze działania torują drogę do skuteczniejszej edukacji języków obcych!
***
The IDEREC project team has reached another exciting milestone! Over the past few months, the Polish partners have been hard at work on the 4th Work Package, focusing on verifying the Intervention Programme developed in earlier stages of the project. This verification is a two-phase journey, and we’re thrilled to announce that the first phase, which ran from February 1, 2024, to June 25, 2024, has now been successfully completed!
Three Polish partners spearheaded this verification: Oxford Primary School in Bielsko-Biala (Classes 4b & 4c), Technical and Forestry Vocational School (ZSTiL) in Żywiec (Classes 1L a & 1L b), and the University of Bielsko-Biala, which played a crucial coordinating role. The mission? To put our Intervention Programme (IP) to the test across 10 thoughtfully designed modules, all aimed at enhancing Foreign Language (FL) reading comprehension.
Our fantastic English teachers, well-versed in the theoretical underpinnings of the intervention process and equipped with IP coursebooks, took on the task of verifying its effectiveness. They embarked on a quasi-experiment, integrating the IP with one class of A2-level English proficiency students while continuing regular lessons with a second group as a control. Two testing schemes were implemented: one before and one after the 10-week experimental phase, offering a clear snapshot of progress and effectiveness.
The University of Bielsko-Biala was at the heart of this endeavour, coordinating the experimental teaching, developing pre-and post-tests, and analyzing the data. And now, the results are in—detailed reports of our findings are ready and waiting for you to explore! Dive in and see how our efforts are paving the way for more effective foreign language education!
©2024 Instytut Neofilologii UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Admin: Michał Lisecki